1 STALKERS
DREAMER ;
FACEBOOK SHOP ASK.FM BLOGSKIN +FOLLOW
Saranghaeyo Sayangku ! ( Bab7 )
Posted Jul 13, 2013 // 7:40 AM


"Alhamdulillah! Anak mummy pulang juga" ujar Datin Noor Syofea dengan girang.
"Sebenarnya mummy,kami cadang nak balik lewat sikit nak beli barang bayi, tapi Ariz nampak Hana yang sedang mencuba untuk menggoda Ariz maa" Rungut Ariz

Ohh, sebabtulah dia moody dari tadi, muka ketat saja. Aku ingat tali pinggang dia ketat sampai ke muka gamaknya, rupanya salah . Fuhh, selamat aku, maknanya dia tak suka Hana ? Dia cintai aku sekarang ni ?? Ohh, bahagianya hidupku. Bisik hati Sya

"Kelapa dan orkid,bagus untuk.." Terhenti bisik hati Sya apabila Ariz mengucup tangan kanan nya.
Membulat mata Sya bila diperlakukan sebegitu. Malu berganda-ganda bila mummy angkatnya a.k.a mak mentuanya melihat adegan begitu . Hish, Arizz nih !
"Korang bedua ni, comel-comel aje" Rengek mummy
"Ermm..mummy , kami ada hal sikit nak bincang" Ucap Ariz perlahan dan menghela nafas panjangnya..
"Yaa? Apadia ?" soal mummy nya .
"Kenapa kami dipaksa kahwin?" Soal Ariz dan menujukkan muka sayu nya agar mummy nya menceritakan segala-galanya.
"Okay, mummy akan cerita, tapi jangan terperanjat pula"pinta mummy sebelum memulakan bicara

Sya memegang erat jari-jemari suaminya, siapa tidak takut apabila mendengar sesuatu penjelasan kan ?
"Sebenarnya Sya sudah kehilangan dara sejak beberapa tahun dahulu" jelas mummy dengan tenang
Muka Ariz menjadi ketat! Tak guna punya perempuan aku ingat kau sangat baik dan mulia, tetapi hakikatnya... Arghhhh!! Aku benci hidupni ! "Ada kena mengena dengan Ariz ke hah??!" Bentak Ariz dengan kuat dan menyerabai kan rambutnya. Dia terlalu kecewa dengan perangai Sya kerana tidak menceritakan padanya awal-awal.

"Tapi ada kena-mengena dengan Ariz juga" jelas mummynya lagi.
Terkejut mendengar penjelasan selanjutnya dari mummy. "Kenapa?!!" mereka sama-sama menyuarakan soalan yang sedang bermain di minda mereka
"Fisya, kamu kenal Fazwan ?" Ujar mummy lalu Sya menganggukkan kepalanya perlahan
"Apa yang dia buat pada kamu dahulu ?" soal mummy lagi
"Dia..dia.." balas Sya sehingga menyebabkan air matanya mengalir laju 

"Ahh, perempuan air mata murahan!" sergah Ariz dan menjuihkan bibirnya ke arah Sya.
"Sabar Ariz, kamu tahu kenapa adik kamu Fazwan dihalau dari rumah ini? Mesti kamu tidak tahu, sebelum ini mummy hanya memberitahu bahawa dia belajar di luar negara, tetapi.. tetapi bukan, dia dihalau kerana menculik Fisya dan dan mencuba untuk melakukan perkara-perkara negatif, zina" jelas mummy sambil memaut tangan Sya.

"Faz ,faz dia tu adik Ariz ke ? Astagfirullahhalazim!" Kelu lidahnya untuk melanjutkan perkataan selanjutnya selepas mummy nya mengangguk. Ya Allah tolong lah hamba mu ini
"Jadi mummy paksa kamu berkahwin semata-mata ingin menjaga maruah Sya" Pinta mummy

Ariz hanya membisu, dia rasa seperti hatinya dirobek dan dikupas-kupas secara perlahan-lahan. Sakitnya bertambah lagi apabila dia mengetahui bahawa adiknya yang melakukan perkara itu kepada perempuan yang dia cintai selama ini. 
************
Dalam perjalan pulang kerumah, masing-masing membisu melayani perasaan hampa. Di dalam kereta hanya melandaskan ungkapan-ungkapan lagu yang dimainkan oleh DJ radio . Hati Sya sebak apabila mendengar lagu Hafiz-Bahagiamu deritaku..

Ku dengar kau cinta sangat padanya
Ku dengar hatimu kini miliknya
Dia kan menjadi teman sehidup dan semati
Aku menjadi sahabatmu

Siksanya mengakui kau teman biasa
Terpaksa ku terima itu hakikatnya
Yang pasti aku tak mahu lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku, perlahan-lahan ku trima
Semakin ku sakit, semakin kau bahgia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu

Yang pasti aku tak mau lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku, perlahan-lahan ku trima
Semakin ku sakit, semakin kau bahgia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu, bersamamu

Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu


Berjurai-jurai air mata Sya apabila lagu itu habis dimainkan. Ariz juga sepertinya, sebak dari tadi. 
"Ya Allah, sesungguhnya ini takdirmu untuk ku, aku reda" doa Sya dan meminta Ariz menghantar nya ke pondok bas berdekatan. Dia tahu, dia tidak layak untuk suaminya yang sangat kacak 100% dan mulia keperibadiannya.
Ariz tanpa membantah memberhentikan kereta Audi miliknya, dan meninggalkan Sya di pondok bas itu.
Sya terasa hibanya makin bertambah, sanggup Ariz meninggalkannya.. Tetapi dia reda ..

Bersambung .... :)

0 Comments:

Post a Comment

1# Harsh word not allowed
2# Support word , I say THANKS ^^

... Back to the blog?