1 STALKERS
DREAMER ;
FACEBOOK SHOP ASK.FM BLOGSKIN +FOLLOW
Saranghaeyo, Sayangku ! ( Bab5 )
Posted Jun 29, 2013 // 4:54 AM


Di dalam hati Sya, walaupun tinggal di rumah yg baru,besar-sebesar-besarnya, ia tak kan dapat membuatnya bahagia. Dapat lelaki a.k.a suami yang tak bertauliah tambah dengan annoying tu memang lagi menghancurkan semangat dia. Bukan sahaja itu, Sya juga tak dapat melanjutkan pelajarannya semata-mata ingin menjaga suami dan rumah atas permintaan mummy nya. Sya terpaksa akui T_T

*********
"Kau duduk kat rumah sorang-sorang, tak sunyi ke?" Kata Ariz pada Sya dengan suara bangun tidur. Yelahkan harini dia tak ke office bapanya, saja-saja duduk dirumah, tak sangka pula bosan seteruk begini.
Sya membuat muka pelik "Ehh, tak lah. Kalau abang bosan, abang keluar la" 

Ariz memang perasan sejak hari pertama mereka disatukan, perangai dan karenah Sya yang gengster semakin hilang.. Ini pula dia memanggilku 'ABANG' errr..
"Jom kita keluar, aku bosan" Itu sahaja kata yang disebut oleh Ariz, walaupun macam tu punya annoying, tapi dihati Sya sangat gembira .. Yelahkan first time diajak keluar bersama... OmaiGD!!
"Pergi mana bang??" Soal Fisya dengan suara manja 
"Kau kesah apa, aku yang drive kau diam. Btw, stop buat suara manja please ! Jelek tau ngak!"
Punah segala kegembiraan di hati Sya apabila di herdik sebegitu. Dia segera naik ke biliknya meninggalkan lelaki itu.

Sya menyelongkar almari pakaiannya, 'Aeygo!' Satu perkataan yang melambangkan dia dalam keadaan yang agak sukar untuk dibicarakan. 
"Macam mana ni, baju t-shirt je yang aku ada? Takkan nak keluar pakai tshirt biasa.. ee"
"Hah! Aku nak pakai baju mummy beri pada aku dulu.. baju blaus labuh beserta labucci yang kemas dijahit,! Mesti mahal ni.. so aku kena hargai" gumam Sya

*********
Pin!!!Pin!! Kuat berbunyi hon kereta Audi yang dimiliki oleh Ariz. Menunggu si Fisya satu hal, nanti kalau lambat habis plan dia rosak semuanya. "Hish minah kerek ni, sengaja saj..." Terhenti kata-kata Ariz apabila melihat Sya memakai baju blaus bewarna turqoise itu. Memang padan dengannya..
"Sorry bang, lambat" Sya memberi senyuman hambar
"Menarik" itu sahaja yang keluar dari bibir Ariz.
"Pardon me? Apa dia bang?" Sya suruhnya mengulangi perkataan yang disebut Ariz itu. Dia kurang dengar. Mungkin tahi telinga dah secangkul dalamnya...
"Ccccepat naik. Ya cepat naik" Fuhh, lega nasib minah tu tak dengar apa yang aku cakap tadi.

Sesampainya mereka ke satu tempat, agak cantik permandangan di situ. Sungguh indah, memang sesuai untuk orang yang baru kawin. Tapi bagi Sya, dia tidak mahu terperasan lebih. Lelaki kaya mana suka pada orang yang kampung sepertinya.. hurmm
"Sayang, termenung apa lagi tu? Cepat keluar" Manis dan lembut bahasa yang digunakan oleh Ariz membuatkan Sya terpinga-pinga
"Ahh?ohhh,oh okayy" Kelam kabut dia keluar dari kereta hingga terpijak kain blausnya itu sehingga membuatkannya terjatuh tersungkur. Tetapi kehadiran Ariz dihadapannya, menyelamatkannya dari terjatuh.. dia hanya terlanggar tubuh lelaki itu sahaja.

"Aaawakk, tak apa-apa?" Gagap sedikit pula si Ariz ni
"Eh, tak tak, kita nak kemana sebenarnya ni?" 
"Candle light dinner laaa, tak kan disco pulak -_-" Rengek lelaki itu sambil mengajuk percakapan Sya tadi. "Jom" Kata Ariz sambil menarik lembut tangan Sya ke meja yang ditempah sebelum ini.

***********
Alhamdulillah, kenyang.. Masing2 terdiam sejenak selepas makan bersama tadi. Sebelum ini, mereka jarang berdua-duaan, kalau ada pun di depan mummy nya sahaja.
"Sya, sudikah kau menjadi halal untukku?" soalan Ariz sambil membuka sekotak cincin Tiffany&C.O
"Huh?" Sya blurr sekejap .
"Sudi tak sayang? Ye saya mengaku selama ini saya tak pernah mencintai awak, jangan kata mencintai.. berbual pun jarang kan? Kita selalu gaduh. Satu hari baru saya sedar yang saya ni perlu menghormati isteri saya sendiri. So that's why i'm purpose u again. Do you want it?"

Mengalir air mata jernih Sya, Sya jarang mengeluarkan air matanya di hadapan lelaki.. Kerana dia tidak mahu menunjukkan sifat lemahnya, tapi kali ini air matanya sukar ditahan.. biarlah.. lepas segalanya.
"Nnnak abang" Jawab sya sambil tersedu-sedu.

Ariz dengan pantas menyarungkan cincinnya ke jari manis Sya dan membuatkan orang di sekelilingnya menepuk tangan kepada mereka. Sya terharu dan secara automatik Ariz mengesat air mata di pipi Sya.
"Abang, janji jangan buat macam ni depan semua orang, malu Sya"
"Apa nak malu sayang, Sayangkan isteri abang :)" Sambil mereka berpimpin tangan menuju pulang ke rumah.

Dalam kegembiraan itu, ada juga kepahitan yang dialami oleh seseorang. "Hari ni hari kau Ariz, esok lusa hari aku pula!!" "Kau tunggu Ariz, kau tunggu.. sempat kau melamar kekasih aku yaa... kau jangan buat pasal Ariz! Kau jaga!" Gumam seorang lelaki yang memerhatikan mereka dari jjauh di sudut restauran itu ..

************
"Abang, kenapa rrrumah kita gelap ni, tak kan tak da elektrik ! Ke abang tak bayar ni??" Sya mula gelisah. Dia memang takut di dalam keadaan yang gelap..
"Abang!! Sya takut" dengan bingkas dia memeluk erat pinggang lelaki itu.
"Pegang kuat2 Sya, nak naik tangga ni.. nanti sayang terjatuh macam mana?" Balas Ariz . Dia sengaja set kan semua lampu rumahnya supaya dapat bermesra dengan Sya malam ni.
"Sayang takut ke? Kalau macam tu tidur dengan abang jelah macam ni oke?" Hihihi, bisik hati Ariz
"Abang ni jahatlah,.. yelah2 :)"

"I always love you sayang, jangan tinggalkan abang.." Bisik Ariz
"Me too abang.."


Ikuti bab6 lusa ye.,, :)




0 Comments:

Post a Comment

1# Harsh word not allowed
2# Support word , I say THANKS ^^

... Back to the blog?