1 STALKERS
DREAMER ;
FACEBOOK SHOP ASK.FM BLOGSKIN +FOLLOW
Saranghaeyo, Sayangku ! ( Bab4 )
Posted Jun 28, 2013 // 8:58 AM


Selalu sahaja Sya ingin menjauhkan dirinya, tetapi ada saja si Ariz ni. Dalam hati Sya memang sukar untuk mengaku yang dia sukakan Ariz, tetapi tindak Ariz membuatkan dia sukar untuk rapat dengannya.
Perangai Ariz kurang menyedapkan hatinya kerana Ariz selalu menggatal dengannya.. Herrr

***************

"Mak tak pernah ajar kau perjara keji macam ni Faz !" Rintih Datin Noor Syofea
"Buat apa mak? Faz baik2 je kat US" Balas Fawzan
"Tak buat apa?!! Ni apadia?" Balas ayahnya pula dengan tegas sambil menunjukkan gambar yang baru dibukanya tadi.

Faz hanya mendiamkan diri sebaik sahaja melihat gambarnya memegang pipi Sya, sambil Sya terikat di kerusi dahulu. Siapakah dalang kepada semua ni !? Aku akan pastikan orang yang bocorkan rasia aku ni merana sampai mati ! Bentak Faz dalam hati.

Pang!! Satu tamparan pedih hinggap di pipi Faz. Tak menyangka dia telah ditampar oleh ibunya sendiri. 
"Kau tahu gadis tu siapa? Dia tu anak angkat mummy !!"Kata Datin Syofea sambil menangis teresak-esak.
"Jadi,jadi dialah yang mummy biyai masuk U tu?" Balas Faz smbil mengusap pipinya !
"Faz!! Mummy tak sangka kau seteruk begini! Kau keluar dari rumah aku sekarang, aku tak nak tengok kau jejakkan kaki dirumah ni lagi! Kau faham?!! Pergi berambus !" 

Faz berlalu begitu sahaja. Dalam keadaan itu dia terasa sangat menyesal atas perbuatannya dahulu. 
"Syofea, tak keterlaluan sangat kah? Apa dah jadi pada Sya? Sekarang apa harus kita buat?"
"Abang, Syofea bersalah sangat dengan gadis tu bang, kita sepatutnya jodohkan dia dengan Faz!"
"Hish, tak kan dia nak terima Faz bulat-bulat? kita jodohkan dia dengan Ariz macam mana?"
"Betul jugak! Tapi Ariz sedia dah ke?" 
"Sedia tak sedia, dia kena kahwin demi jaga maruah Sya !"

***************
"Aku nikahkan dikau dengan NurFisya Binta Zain dengan mas kawinnya RM100 tunai"
"Aku terima nikahnya NurFisya Binti Zain dengan mas kawinnya Rm100 tunai"

Sahh!! Desas-desis semua tetamu

Dengan sekali lafaz sahaja, Sya dengan Ariz telahpun disatukan. Mereka pun kurang bersetuju apabila disatukan, tetapi bila Sya fikirkan jasa Datin Syofea padanya, dia terima sahaja dengan reda.
"Kau dengar sini betul-betul, aku buat semua ni semata-mata mummy aku!Aku tak nak dia sakit macam dulu " Bisik Ariz pada Sya.
"Sya faham" Sendu Fisya dalam hati
Ya Allah, adakah nasibku begini ? Aku reda kalau ini kada' dan kadar ku ya Allah. Selepas solat isyak, Sya turun ke bawah bermesra dengan ahli keluarga Ariz yg lain. Ariz memandangnya dengan riaksi pelik, "dalam rumah pun nak bertudung ke? Haduhh, tak dak can aku nak tengok rambut dia" bisik hati Ariz.

"Hai sayang, dah solat?" Ariz memeluk pinggang Sya selepas Sya duduk disebelahnya..
"Dah aaaabang" Balas Sya sambil memberi senyuman yang hambar. Hish Ariz ni, tau la kau tak ikhlas kawin dengan aku, kalau ye pun tak payah la over acting sampai macam ni ! 

"Mummy doakan kamu berdua bahagia.. Tengok macam sekarang ni, baru kahwin dah mesra macam dah lama kawin. Moga cepat mummy timang cucu"
Berdesup darah Sya naik .. Ahh, abaikan jelah .. 
"Okelah mummy, harap2 cepat dapat, sayang.. jom naik atas. Kita ehem2 " Pinta Ariz sambil menarik tangan Sya naik ke bilik di atas.
Zuppp! Gila ke apa mamat korea ni , umum pulak tu .. Hish..

Sesampai nya mereka di bilik bahagian atas, Ariz bersuara "Kau ni berlakon macam tiang mop, kau tahu ?" Perli Ariz . "Hello, wallo.. sekurang-kurangya aku tak seover sampai nak ambik kesempatan kat atas orang lain, dah la.. aku tak ada mood nak cakap dengan orang macam kau! Aku nak tidur" Lalu Sya baring di atas katil di bilik itu. Tetapi Ariz sempat bersuara lagi "Eh,eh,eh,  kau nak kemana ? Nak tidur? Tu katil aku, kau tidur bawah or atas soffa k" Kata Ariz .
"Orang tahu lah, org nak ambik bantal je jerk!" Menjeling Sya pada Ariz.

Ariz mula memadamkan lampu bilik itu, Sya mula tak sedap hati kerani dia tidak suka berada dalam keadaan gelap. Trauma kejadian dahulu masih lekang dalam ingatannya. Tindakan Ariz menutup lampu, membuatkan Sya terjerit . Pelik mummy Ariz mendengar dari luar, tapi ada kelakarnya juga bagi mereka.. yelakan baru nak mula..

"Hoi, jangan padam lampu, aku takut!" . "Habis tu aku nak tidur macam mana?" Balas Ariz
"Kau pakai la yang hitam kat mata tu..apa ntah nama dia" . "Hergh, kau ni menyusahkan, harap gangster tapi takut gelap"! 
"Dahla, aku nak tidur ~


Ikuti bab5 hari ahad ni ..


0 Comments:

Post a Comment

1# Harsh word not allowed
2# Support word , I say THANKS ^^

... Back to the blog?