1 STALKERS
DREAMER ;
FACEBOOK SHOP ASK.FM BLOGSKIN +FOLLOW
Saranghaeyo, sayangku! ( Bab1 )
Posted Jun 14, 2013 // 12:35 AM

BAB 1


Hari demi hari, Fisya telah menjadi dewasa . Kini genaplah dia berumur 17tahun . Walaupun telah kehilangan ahli keluarga pada setahun yang lalu, kini Fisya redha dan ingin menjadi kakak yang bertanggungjawab kepada adiknya, Irah . Mereka tinggal dua beradik selepas kehilangan ibu dan ayah serta kedua-dua kakak mereka .
*******
"Woi nok ! Lama tak jumpa kau, rindu gila . Cuti panjang tahun lepas kau pergi mana ?" jerit Sya dari jauh pada rakan karibnya .
"Apa dia ? Kau panggil aku nok ? nok for maknyah okay ! Aku tak pi mana, yang penting aku ada surprise untuk kau, TENOK" Balas Ain .

Apa lagi, menjeling Fisya bila digelar TENOK . Mereka jalan terus beriring ke kelas . Dalam pada itu, Sya dan Ain terserempak dengan Faz !!
"Wahai Nur Arfisya inilah surprise untuk kau, nama dia Muhammmad Fazwan Shah Bin Dato' Tajuddin Faris, atau nama pendek, Faz " kata Ain dengan penuh rasa gembira.

Sya terkedu sejenak, ingin saja dia pengsan dan mati di depan tu. Mana tidaknya, air muka jejaka itu persis artis korea yang bernama Kim Junmyeon atau lebih popular 'SUHO' . Cuma jejaka bertuah itu lebih tinggi dari artis korea itu . Tambahan pula, jejaka itu anak Dato' Tajuddin Faris, siapa tak kenal, bapa dialah yang merasmikan shopping mall di dalam dan luar negara macam-macam lagi lah..Senang cerita sangat kaya ! "Jika dibandingkan dengan aku,hmm aku anak orang kurang berada, siapalah aku" Kata Fisya merungut di dalam hati .

Jejaka bertuah itu merenung wajah ayu Fisya, kulit putih jernihnya membuatkan Faz rasa tertarik padanya. Tapi Sya agak comel baginya kerana tidak cukup ketinggian. Hahahaahaha, gelak Faz di dalam hati.Mana tidaknya,umur sudah 17tahun atau sudah form5 tapi masih ketot. Sedar tak sedar Sya dan Ain sudah berlalu pergi ke kelas meninggalkannya. '' Adakah aku ni halimunan ? Sepatah haram minah tu tak berkata apa-apa" Fawzan mengeluh sendirian .
******
Fazwan dihantui bayangan Fisya, entah kenapa pusing kiri kanan tak juga dia boleh tidur. 
''Hmmm, apakah aku dilamun cinta?'' Kata Faz .

Lain pula kepada Sya,dia rasa tidak suka apabila dikaitkan gosip dengan Fawzan, dia sedar dia miskin, tetapi tak semestinya dia patut dihina! "Yang Faz ni pun satu, suka dekat-dekat dengan aku kenapa!? Kau ingat aku melting tengok muka hensem kau? Please lah, setakat hensem tapi suka menyusahkan aku baik tak payah!!" Bentak Fisya .Pada mulanya dia berasa sangat seronok apabila rapat dengan Fazwan, tetapi dia sering dihina dengan kawan-kawan Faz .

Hari makin hari, Fazwan kurang nampak Fisya di sekolah . Ada saja Sya ni, suka lari dari aku. Akhirnya Faz membuat satu idea yang bernas untuk mendapatkan cinta dari Sya tadi. Sepanjang P&P , Faz memikir rancangan jahat nya . Dia langsung tidak fokus akan apa yang diajar guru itu.

Ikuti Bab 2 yaa ... 
Do comment ? tq


3 Comments:
Blogger Deenachos said...

ehem,ada bakat kot..

June 22, 2013 at 8:37 PM  


Blogger Aina Nasha said...

bestnye buat novel.. siap ade banner nye lak tu... nanti saye pon nak buat novel cam ni la.. hihi

July 4, 2013 at 7:45 AM  


Blogger ashyaziz said...

Suho? Dahulu saya minat lah suho dan baekhyun..sampai buat nama baekho suhyun sebab tak tahu nak pilih mana satu?Sekarang saya pilih chanyeol!

August 5, 2013 at 9:02 PM  


Post a Comment

1# Harsh word not allowed
2# Support word , I say THANKS ^^

... Back to the blog?