1 STALKERS
DREAMER ;
FACEBOOK SHOP ASK.FM BLOGSKIN +FOLLOW
Saranghaeyo, Sayangku ! ( Bab 3 )
Posted Jun 19, 2013 // 7:41 AM


Ikuti bab yang ke-3 . Sorry lambat update Y_Y . Busy sikit

Setahun berlalu.Kejadian ngeri itu selalu bertamu di ruang mata.Sukar untuk Sya melupakan peristiwa pahit itu. Tapi kehadiran surat yang selalu Sya terima membuatkan Sya lupa akan kejadian itu. Sya semakin hari semakin pelik,siapakah jejaka yang menghantar surat setiap hari kepada Sya.Memberi kata-kata semangat dan kata-kata perangsang.

"Adakah dia Fazwan ? Tapi semua tu mustahil sebabnya aku kenal sangat dengan perangai dia.Mustahil dia yang hantar surat itu." Bisik hati Sya..

*******************

" Hari ini, hari pertama aku ke kampus ! Arghh tak sabarnya ! " Kata Sya
" Alhamdulillah, Sya diterima masuk ke kampus UITM Shah Alam " Katanya lagi sambil mengucup pipi adiknya .. Adiknya juga telah mengikuti jejak kakaknya , dia juga diterima di asrama setelah mendapat keputusan UPSR yang baik.

Niat hati Sya, ingin menjadi BEST STUDENT di kampus ni. Tetapi halangan berliku-liku. Termasuklah pagi ini, Sya terlanggar seorang lelaki yang agak tegap, dan mempunya air muka yang agak serius! Tapi handsome . Sya terkedu kerana telefon bimbit lelaki itu terjatuh selepas dilanggar Sya tadi . Habis terpelanting iPhone lelaki itu ke dalam longkang.

"Woi ! Ingat sini playground ke nak lari-lari??!!" Bentak lelaki itu
"a.aa.., Maafkan saaayaa, takk sengaja" Jawab Sya dengan gagap
"Dah la junior , berlagak macam senior pulak tu! Tak padan dengan pen.." Tak sempat lelaki itu menempik, Sya pula yang membidasnya.
"Sya tahu, Sya tak sesempurnya awak" Berair mata Sya .
Lelaki itu mula kaku dan terkedu. Mana tidaknya, sudah membuat perempuan menangis. "Ohh tidakk!" Jerit lelaki itu di dalam hati.

Sya berlalu begitu sahaja, sehingga lupa membawa buku yang jatuh tadi . Lelaki itu mengambil buku Sya dan segera ke kelasnya.

Sya menjadi haru-biru bila teringatkan iPhone lelaki itu terjatuh ke dalam longkang. Yalah, Sya mana cukup duit untuk menggantikannya semula . Kos dia masuk ke kampus ini pun dibayar penuh oleh seorang datin yang baik hati . Arghhh! Manakan pula dia ingin meminjam wang untuk menggantikan iPhone lelaki itu.

Terbayang-bayang wajah lelaki itu tadi. Macam sebersalah pun ada bila aku cakap aku tak sesempurna dia .. Ke dia rasa sebersalah bila tengok mata aku masuk habuk tadi ?? Aduhh Tapi wajah dia macam, macam pernah tengok lah.. Aduhhh, baru sehari kat kampus dah semak macam lalang belakang rumah aku. Bisik Sya.

Lelaki yang bernama Muhammad Ariz Shah itu membelek-belek helaian buku Sya . Walaupun hanya nama Sya sahaja yang tertulis di situ, itu sudah cukup memadai untuk dia kenal rapat dengan gadis comel itu .Mata gadis itu bewarna coklat dan air mukanya tampak natural , tak macam perempuan lain! Plastik 

*************

Sudah sebulan Sya berada di kampus itu . Dalam diam, dia mula jatuh hati dengan jejaka itu. Walau putik2 cinta telah pun lahir di hati Sya, tetapi ada saja ja yang akan cari gaduh dahulu ..

Mereka selalu sahaja terserempak, lagi-lagi di kafe. Sya memang dikenali sebagai gengster besar di situ tak kan terlepas menyakat Ariz. Ariz pula tak habis-habis dengan akting poyo + layer buruk tahap 99  yang memang selalu menang diantara Sya .

Ikuti bab 4 minggu depan

3 Comments:
Blogger Tcca Anuar said...

dear, nice. cuma jalan cerita dia macam cepat sikit. btw good work :) suka perenggan 9 :) simple word tapi senang faham :)

July 19, 2013 at 10:24 PM  


Blogger Arina Azman said...

@Tcca Anuar .. memang terpaksa dipendekkan, sebab tak boleh cerita bagi habis.. manuskrip baru 100% penuh

July 20, 2013 at 2:40 AM  


Anonymous Anonymous said...

Nice :) Saya suka baca :*

August 15, 2013 at 10:47 AM  


Post a Comment

1# Harsh word not allowed
2# Support word , I say THANKS ^^

... Back to the blog?